17-02-09

DAF-trucks

Beste lezers & blog-ers,

Niet te geloven!!!!!

De auto-industrie smijt werknemers buiten, halveren hun productie, plaatsen economische werkloosheid en vragen dan nog dat de regeringen met euro's over de brug willen komen om hun hagje te redden.

Niet te geloven!!!!!

De personen, m.a.w. de jannekes en miekes, die om redenen van werkloosheid, faillisement, herstructurering of hoge levensuitgave kunnen ook maar beter naar de regering stappen om financieel bij te springen.

Vandaag is het bij DAF-trucks, morgen misschien Opel te Antwerpen helemaal gestopt, Ford-Genk is ook al bezig, Volvo ook niet vergeten, VW zal kortelings volgen enz....enz.....enz....

DAF-trucks, dat werd overgenomen in 1997 door Paccar een Amerikaans bedrijf in Seattle en tevens was bij DAF-trucks-Westerlo onrechtmatige steun gegeven door de regering van Belgie, wel nu terzake: hebben al meer dan 700 tijdelijke contracten niet verlengd, hebben al in het verleden werknemers buiten gewerkt en telkens subsidies gekregen van onze regeringen die dan durfden zeggen dat ze hun verantwoordelijkheid nemen. laat me niet lachen, nee in-tegen-deel moet ik beginnen te wenen.

Want het is belangrijker om de aandeelhouders goed te paaiën en om de "raden van bestuur" met dikke verloningen en priviléges te houden en daar bovenop auto's te verkopen met te grote winsten en zeer mooie en luxueuze filialen open te doen en open te houden allemaal met de nodige directeurs en managers , dan de werknemer meer in bescherming te nemen. Ze smijten de werknemers nog liever buiten en geven hun dan een ontslagvergoedingske die dan nog eens zwaar belast wordt, want de regering moet ook iets hebben want het plebs heeft een inkomsten. En als dat achter de rug is dan zijn de ontslagenen afhankelijk van de staat via stempelgelden die door de syndicaten worden uitbetaald.

Man Man Man..... wat een misérie......

Er wordt een onuitspreekbaar bedrag uitgegeven aan risico-nemers (aandeelhouders), raad van besturen, ceo's, directeuren, filialen, syndicaten, enz.... maar niet aan diegene die zich moet verplaatsen via files en duur openbaar vervoer om mogen te werken en zijn rug te breken en om kind en gezin te verzorgen en te voorzien van alle noodzakelijke levensmiddelen.

Ook Ford-Genk heeft al in 2002 subsidies gekregen en een toelaatbare stap om bijvoorbeeld een deel werknemers vervroegd pensioen te geven vanaf 47jaar, maar met de bereidheid om stand-by te staan wanneer ze worden opgeroepen om het werk te hervatten, al is het maar voor een week of een maand. Dus hebben we reeds een heel pak belastingsgeld aan Ford gegeven om dat bedrijf te laten voortploeteren. Niet vergeten dat door de jaren die er op volgden het niet beter ging.

In al deze mag men ook niet vergeten dat de voorbije regeringen er ook in geslaagd zijn om DHL buiten te werken.

De 29 banen-plannen van al de illustere ministers van tewerkstelling die er geweest zijn hebben tot op heden nog altijd geen zoden aan de dijk gebracht. In tegen deel, ze hebben ons enorm veel gekost.

En het aantal knelpuntberoepen stijgt.

Alles bij elkaar en nog maar eens: wanneer het janneke en mieke van de straat te zwaar belast blijven zal hun netto-loon niet meer worden, en zal de koopkracht dan ook niet stijgen.

Groetjes

Dany

De commentaren zijn gesloten.