22-01-08

Onwettelijke tweeledige LPG-taks

Beste lezers & blog-ers,

LPG is de zuiverste en reinste brandstof die we momenteel kunnen gebruiken, buiten beschouwing gelaten de huidige wetenschappelijke en technische vooruitgang om hibride-vervoermiddelen en electro-vervoermiddelen te maken en creëeren.

Maar waarom dan die bijkomende LPG-belasting? Juist ja ...om nog maar eens extra te kunnen innen.

Nochthans is dit een dubbele belasting, wat zeg ik een triple belasting. Ook is deze belasting foutief en wordt dubbelzinnig gehanteerd. Want ze doen hun uiterste best om iedereen te laten geloven en deels te dwingen om iets aan het milieu te doen. Ze promoten ook de gasverwarming voor de woning, als ook het gebruiken van gasvuren en alle andere zaken met gas.

Maar diegene die LPG installeerd in zijn voertuig om zo enerzijds, en we moeten eerlijk blijven, goedkoop te kunnen tanken/verplaatsen maar vooral ook zijn steen wil bijdragen aan het milieu-effect en de milieuverbetering, wordt door deze supplementaire belasting extra gestraft.

De ene wet verplicht ons om iets voor het milieu te doen en de andere wet verplicht ons extra belasting te betalen.

DIT KLOPT NIET EN IS EIGENLIJK EEN BEDRIEGELIJKE BELASTING WAAR TEGEN WIJ ONS MOETEN VERZETTEN.

Want als je iets goed wil doen wordt je ook bestraft hier in dat belgenland.

Bij het installeren van LPG moeten we langsgaan bij een officiële installateur en hebben daarop ook BTW moeten betalen alsook de nodige belastingen.

Daarom wil ik de lezers dan ook vragen, wanneer ze deze wetgeving van extra-LPG-belasting in vraag stellen, mij dit dan ook te laten weten en dan kunnen we misschien ook naar de rechtbank gaan om deze tweegespletenheid van de belasting in vraag te stellen(zoals ...Air Libre doet voor lawaai???, e.a....)wie weet?

Groetjes,

 Dany

15:17 Gepost door Dany Sterckx in Verkeer | Permalink | Commentaren (10) | Tags: lpg, air libre |  Facebook |

Commentaren

lpg taks hopelijk kan er iets aan gedaan worden, ik weet uit ervaring dt het ook verschillende jaren geduurd heeft vooraleer men de toeslag diesel van de verkeersbbelasting heeft weggenomen
bij lpg doet men dit al vanaf de eerste dag terwijl dieseltoeslag destijds uit economische (fiscale) noodzaak werd toegevoegd wie uiteindelijk de beslissing genomen heeft dat het niet mocht (europa?) of belgische regering weet ik niet, ik denk dat we voor lpg een zelfde lange weg uitgaan, zolang de kassa blijft rinkelen

Gepost door: plevoets hugo | 31-10-08

lpg taks oldtimer Beste,
In 2002 kreeg ik ongeveer 500 euro supsidie om lpg te plaatsen in mijn oldtimer lincoln, de installatie kostte mij 2000 euro. Iedereen vertelde me toen dat ik geen extra taks hoefde te betalen voor een oldtimer. Ik liet het voertuig inschrijven en betaal toch sindsdien 200 euro extra lpg taks per jaar. Samengevat dus 200 euro maal 6 jaar is 1200 euro plus 1500 euro (2000 installatie - 500 subsidie) voor de installatie is 2700 betaald aan lpg kosten voor in totaal pakweg 700 km te rijden. lpg rijden bedraagd voor mij tot nog toe een extra kost van ongeveer 4 euro per km, Hallo???? En dan nog voortdurend in de krant artikels lezen als zouden oldtimers het milieu extra vervuilen te weinig taks betalen, wraakroepend vind ik deze situatie.

Gepost door: Vermeylen Marc | 22-02-09

weg met de extra-belasting op lpg ik vind het onrverantwoord en een grote tegenstelling tussen enerzijds vrijwel alle ecologische interventies (isolatie, roetfilter enz.) te stimuleren, en anderzijds automobilisten die bewust kiezen om vrijwel CO2 vrij te rijden, en de dure investering in een LPG-installatie hier voor over hebben, nogmaals jaarlijks extra te belasten.
Wie heeft het gezonde politieke verstand om deze taks op te heffen?

Gepost door: jo voets | 19-04-09

LPG taks blijft .Supplementaire dieseltaks weg... Idd. Wij rijden sinds jaren met lpg. Vroeger van 7bf naar 16bf verhoogd bij die crisis. Toen alles weer normaal werd ging alles omlaag maar de LPG is toen blijven "hangen" op 12bf ipv terug naar 7bf.....Kassa, kassa voor vadertje staat ! !
Nu de supplementaire dieseltaks afgeschaft is denken wij eraan om terug te dieselenals wij veranderen van wagen.
Want met de installatiekosten van dikwijls 2500 Euro wordt geen rekening gehouden. Idd worden wij gestraft om milieuvriendelijk te rijden.

mvg

Gepost door: Frederik Van Hoey | 05-06-09

auto op g3 Belachelijk die hoge wegenbelasting op een voertuig die op g3 rijd.
Weten jullie misschien of er nog gediscuceerd wordt over het afschaffen van de wegenbelasting op auto die rijden op gas?

Gepost door: M.Montes Alonso | 27-07-09

lpg Hallo,
Wij rijden sedert 9maand met LPG en ik moet zeggen als je 25000 km doet in die tijd ben je blij dat het maar LPG is.
Waar ik wat problemen mee heb: Een wagen moet eerst 100.000 km afleggen voor hij de extra vervuiling van zijn productie heeft terug "gewonnen". Wie krijgt die 15% ecopremie tegenwoordig??? Zij die een nieuwe kopen en hem voor de 100.000 weg doen omdat hij dan niet meer nieuw is, er beginnen kosten aan te komen of teveel verbruikt. Waar is onze subsidie(15%) op de installatie van LPG in deze wagens? Want uiteindelijk heeft een voertuig van meer dan 100.000km net zijn productievervuiling ingelost en kan hij nog milieuvriendelijker worden dan een nieuwe wagen door de simpele investering van een LPG installatie.
Nee je krijgt er een slooppremie voor (-> opnieuw vervuiling)

Daarbij komt dat men aanspoort om nieuwe wagens te produceren want er staan jobs op het spel... is het dan niet beter om toe te laten dat recentere/propere motoren mogen worden ingebouwd in "versleten" voertuigen... investeer die 15% in motor-technologie en uw jobs zullen ook blijven maar worden herverdeeld (installatie van deze motoren + onderhoud wagens).

Je kan blijven zaken vinden die niet deugen... We kunnen maar het voorbeeld geven.

Gepost door: De Schryver Jan | 15-09-09

www.lpgautogas.be ik heb net de commercial van FEBUPRO op televisie gezien omtrent de promotie van LPG. Wat niet wordt vermeld en waar ik op www.lpgautogas.be niets van terugvind is de LPG-taks. ik betaal elk jaar 148,74 eurootjes om met LPG te (mogen?) rijden.
Misschien kan beter een campagne worden opgestart voor de afschaffing van deze taks.
twee vliegen in één klap!

Gepost door: Tom | 19-09-09

Beste,ik rijd al jaren op lpg.Nu rijd ik met een Mercedes 280 sel en deze mag volgens de t controle een uitstoot hebben (wat het ook inhoudt???)van 3,5 en heeft er een van maar!!!0,08!!de mensen van de controle trokken ook grote ogen,Zo!!milieuvriendellijk!!!!!Nu het probleem van de gastaks!Men komt tussen in de STINK-diesels wanneer nu nieuw gekocht(waar de fabrikanten VALSE waarden voor op geven!!)En dan de elektrische auto"s waarvoor al de AFVAL(om hem te maken)moet gestokkeerd worden in Bergen en/of in beton in de zee gestort!!!!Dus NIET milieuvriendellijk!!Dus ben er ook al een hele tijd over aan het denken om met zo een situatie naar Straatsburg te trekken!(maar ja daar zitten natuurlijk ook dezelfde lijkenpikkers!!)Toch moet dit eigenlijk opgelost worden .Het moet ophouden met deze hypocretie!!Natuurlijk zullen heel wat politiekers Hélemaal niet weten hoe het allemaal in elkaar zit.In ieder geval ben ik ook bereid mee de zaak aan te spannen.Heb zelf veel jaren voor de Federale gewerkt maar heb géén angst het mondje open te doen.Dus Dany laat maar iets horen hoe het verder gaat en/of moet,groeten Paul Zoilé

Gepost door: Zoilé Paul | 17-11-10

Ik liet in mijn bijna nieuw voertuig lpg plaatsen in 2009. Voertuig schafte ik aan in 2006. Achteraf vernam ik dat bij installatie geplaatst bij nieuw voertuig er een korting komt op de DIV voor eerste indienststelling.
Anderzijds dien ik nu jaarlijks een toeslag te betalen...waar zit hier in dit APENLAND de logica???
Eerst een korting vanwege het ecologisch aspekt, en anderzijds daarna een jaarlijkse toeslag. Dit is SCHANDALIG!!, maar kunnen wij iets anders verwachten van onze dubieuze politici??? Waar zijn de oprechte politici?
Neem hun politieke onschendbaarheid maar eens af, stel ze gelijk met de anderen, waarbij ze ook in aanmerking komen voor terechtstelling in de rechtbank bij nalatigheid waardoor er schade ontstaat, die uiteindelijk WIJ - DE BEVOLKING- moeten betalen. Daar moet een STOP aankomen.
Wanneer gaan we politici krijgen die niet enkel meer aan hun eigen "achterste" denken/beschermen, maar in dienst zijn en handelen van de belgen???

Gepost door: Hugo Heykers | 23-01-11

Hallo,reeds op 17/11/10 commentaar gegeven.Dat is goed.MAAAAAAAR wat verder.Ik hoor of zie verder niets gebeuren????En nu Danny??????stopt het of wat?????

Gepost door: Zoilé Paul | 08-05-12

De commentaren zijn gesloten.